Lisa-en-Frank.reismee.nl

Everything that begins well ends well!

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook echt wat te melden, wat ons betreft dan (-: Allereerst dank voor alle berichtjes die jullie hebben achtergelaten!!!

Na een lekkere vertraging van zo'n 2,5 uur op Schiphol (technisch mankement en na 2 uur toch niet), zijn we met een toch wat gespannen buikgevoel de lucht in gegaan. Maar alles ging soepel, het eten wat zoals gewoonlijk niet echt al te best, de films waren prima en we hebben lekker kunnen slapen samen. We zijn 's ochtend vroeg aangekomen in Hong Kong, waar we snel van het vliegveld met de bus naar Hong Kong Island zijn gegaan. Toch wel heel impressive om te zien hoe ze 7 miljoen mensen op zo'n klein stuk land laten samenleven.

JJ Hotel (jaja Jay, moet familie zijn) was prima en lekker centraal in Causeway Bay.We hebben de eerste nacht een goede 17 uur geslapen (hoezo druk geweest???). Het voordeel van Hong Kong is dat ze hier niet echt aan dag en nacht doen, het gaat bijna allemaal door 24/7. Wat een super gave stad en het klopt inderdaad wat ze zeggen, je moet er echt even een dag aan wennen om te begrijpen hoe het allemaal kan, al die mensen bij elkaar op 1 hoop, met woontorens waar ongeveer 40 duizend mensen in wonen, ongeveer 1000 malls (die ze bij iedere attractie bouwen), veel te veel restaurants etc etc. Maar na een dag weet je niet meer beter en ga je echt de mooie dingen zien. De 6 dagen die we er hebben gehad, hebben we optimaal benut. We hebben de meeste Highlights wel gezien, het grote budda beeld, de Man Mo temple in het oude centrum (vlak bij SOHO), de tempels enhet Nunnery klooster in New Kowloon aan de overkant van Hong Kong Island, de markten in Aberdeen en Stanley, De Happy Valley Horse Races (echt super populair hier), de oude tram naar ' The Peak' voor een mooie city view en skyline overdag en 's avond, een high tea in de Peninsula Hotel, de Ladiesmarket met echt teveel namaak troep die je ooit bij elkaar hebt gezienen natuurlijk de Symphony of Lights waar je vanaf Kowloon naar de lichtshow vanaf de grootste gebouwen die de Skyline van Hong Kong Island vormen. Waar we echt van hebben genoten was een CANON tentoonstelling die we hebben bezocht in het oude Politie Bureau op Hollywood Road. Een super groot oud politiegebouw vol met foto's van het oude Hong Kong vanaf de Britse bezetting. Super indrukwekkend en mooi om te zien hoe ze dit oude mega grote gebouw hebben weten te behouden tussen alles wat er omheen nieuw is gebouwd.

We hebben in Hong Kong een aardige wandel training gehad, ondanks het feit dat ze hier gewoon roltrappen aanleggen om de berg op te gaan, door woonwijken en winkels heen, maakt ze allemaal niets uit. De markten weerspiegelen goed hoe druk het is in Hong Kong en daar kun je echt werkelijk alles kopen, van haaivinnen, tot slangen- en zwaluwnestensoep en zelfs ivoor. We hebben super lekker gegeten en we zijn maar 1 keer ergens niet gaan zitten omdat ze a) geen engels spraken, b) alleen Chinese Menukaarten hadden en c) ons gewoon negeerden, zal wel door ons touristen outfit zijn gekomen en het feit dat we gemiddeld 2 x zo groot zijn als de gemiddelde chinees(-:

16 december zijn we met 10 graden vetrokken uit Hong Kong (voor ons NL'ers niet bijzonder maar voor hier echt very unusual for the time of the year, maar die uitspraak kennen we inmiddels wel). Eerst zijn we naar Sydney gevlogen en vanuit daar doorgevlogen naar Hobart, de hoofdstad van Tasmanie. In Hobart hebben we in een prima hotel geslapen en konden we een beetje wennen aan de prijzen hier (MEGA DUUR) en de volgende dag zijn we opgehaald voor een 6-daagse rondreis over het eiland. Lekker hoor om 5.30 opstaan als je op vakantie bent.

We hebben echt een super mooie trip gehad langs de West- en de Oostkust van Tasmanie en ondanks dat er overal regen was voorspeld hebben we elke keer als we buiten iets gedaan hebben, kunnen genieten van de tasmaanse zon. We hebben echt vanalles gezien van tropisch regenwoud, tot mooie watervallen en het hoogte punt was de 5 uur durende bergwandeling in Mount Cradle Park om het Dove lake heen. Ondanks dat je hier ook een 7-daagse hike kunt doen, was voor ons de 5 uur meer dan voldoende, het was namelijk redelijk stijl de berg op en af, maar wel echt super!!!! Wat we van te voren nog niet echt goed hadden ingeschat was het feit dat we op een 'Participation Tour' waren, dus lekker veel zelf doen (-: (hier dacht overigens niet iedereen hetzelfde over, haha). Het was een mooi gezelschap met mensen uit China, Duitsland, Belgie, Ierland, Engeland en Pakistan.1 ding waar we niet aan hebben kunnen wennen waren de persoonlijke hygiene normen en waarden die de chineze er op na houden, snurken als kerels van 140 kg, tuffen, smakken, slurpen, scheten laten in de bus onder de douche, in het bos, waar dan ook echt top (-:

Waar we echt van hebben genoten is de indrukwekkende en zeldzame fauna. Behalve de tasmaanse tijger (die uitgestorven is sinds 1940) hebben we bijna buidel- en andere dieren gezien, Padimelons (soort kleine Skippy), Walibi's, Echidna's (soort egel), Wombats, tasmaanse duivels, helaas geen vogelbek dier en veel verschillende zelfdzame vogels. We kregen hier echt weer een beetje het Zuid-Afrika wildlife gevoel! Voor de MooseHunters die meelezen, Wombats zijn echt mega relaxete beesten, hier moeten we echt meer mee doen, ben nu al fan!!!

We zitten nu in Sydney, hebben net de kerstdagen achter de rug. Iedereen nog een hele fijne kerst (beetje mosterd na de maaltijd, maar toch)!!!! Het voelt echt raar om kerst te vieren zonder jullie, met 40 graden verschil, kerstmutsen op het strand met zonnende en surfende mensen. Het is echt super hier en we slapen op een super plek in Curl Curl (net iets boven Manly Beach). Dat was het even voor nu, de volgende keer meer over het vaste land van Australie!

We missen jullie natuurlijk allemaal enorm, maar we zijn er super van aan het genieten samen! Op naar een super Nieuwjaarsfeest in Sydney (-:

Liefs Frank & Lisa

Thijs

Mooi verhaal! En Frank, vaal roze, met vaal geel staat je echt enorm goed! ;)
Wat we met wombatten moeten doen is mij een raadsel, maar ik sta open voor suggesties. Veel plezier aldaar en tot wederziens vanuit Nijmegen!

Cees en Lidy

Hoi beiden,

Wat een mooie belevenis hebben jullie beschreven. Wij zijn er achter gekomen wat we vergeten zijn om te doen toen we nog veeeeeeel jonger waren. Maar je weet maar nooit wat er nog gebeuren gaat.
Wij zijn nu al weer benieuwd naar jullie verdere belevenissen.
Wij wensen jullie een spectaculaire jaarwisseling met veel appelflappen en oliebollen ( hahahah).
Lieve groetjes uit het VET besneeuwde( 40cm!) Limburg

Laura & Felix

He kanjers, goed om te lezen dat jullie het top hebben. Hadden ook niet anders verwacht! We wensen jullie veel plezier en blijf lekker genieten.
Hopen snel weer iets te horen van jullie mooie avonturen.

L&T

Hee luitjes. Zijn jullie nu dichterbij of verder weg van ons? Hoe dan ook, goed om jullie te kunnen volgen en om te horen dat wombat lekker smaakt. X vanuit Panama.

Tom vd Grinten

Jongens, Verhalen zijn goed en foto's fantastisch! Een vraag: wie maakt toch iedereen die foto van jullie samen in de middle of nowwhere? ;)

omaalderlieste

Hartstikke leuk om te zien waar jullie uithangen.In Hongkong ben ik ook met treintje naar de Peak geweest en bij het grote boeddhabeeld.Leuk dit terug te zien.Hoop dat jullie volgend jaar er weer bij zijn met de Kerst,het was nu wel erg rustig met 10mensen.Groetjes en liefs van oma vanuit de relaxstoel!!!

Jantiene

Hai allebei. Stiekem ben ik best jaloers op jullie. Wat een geweldig avontuur zijn jullie ingestapt. En je bent pas net begonnen, moet je nagaan wat er nog komen gaat. Wat zou ik ook graag alle beestjes in de echte wereld zien, geweldig (dierenfreak he). Ik blijf jullie avontuur zeker volgen. Heel veel plezier samen en blijven genieten! Grtjs en xxxxxjes van Jantiene en de hele Wilde familie

Bas & Miran

Hoiiiiiii wereldreizigers,

We zijn verder helemaal niet jaloers ofzo hoor ;-) Mooie verhalen en foto's!
We hopen dat jullie een mooi oud & nieuw hebben aan de andere kant van de aardbol en natuurlijk verder genieten maar aan de foto's te zien, lukt dat prima!

Liefs van ons!

Nienke

Hi guys!
Wat een heerlijke verhalen! Jullie zonnige kerst, hier dikke 30 cm sneeuw... Maar dus wel een witte kerst ;-)
Schattig zijn ze he die wombats!! Had er vorig jaar bijna 1 voor de auto, en die mafkees bleef gewoon voor me uit waggelen. Niet aan de kant gaan ofzo ;-)
Geniet er nog lekker van en vooral ook heel veel plezier met o&n in Sydney!
Wij vertrekken donderdag naar Londen om daar een mooi feestje te bouwen, joehoe! ;-D
Enjoy!
Lfs, Nien

Hanna

Wat geweldig om die mooie plaatjes te zien.... echt genieten!! Wij 'eindelijk' een witte kerst en jullie vol in de zon ;-) Enjoy your adventures...

Lfs

Ella en Miel

Vet hoor!! Goeie site, verhalen en foto's... Moet toch wat zijn zeg; om na de ervaring van een wombat hotel in Berlijn nu dit topbeest in reallife te zien... Veel plezier morgenavond and the rest of the trip!!

Bas & Miran

Happy Newyear!!!! Voor jullie is het al zover! We hebben de beelden gezien op tv van het mooie vuurwerk, gaaf hoor!! Wij gaan zo aan de oudjaarsavond beginnen!

xxxx