Lisa-en-Frank.reismee.nl

First taste of Argentina

Buenos Aires here we come! Na 5,5 film en 30 min de luikjes dicht, kwamen we na 13 uur vliegen (vanaf Sydney) aan in Buenos Aires om 10 uur 's ochtends (we waren vertrokken om 11 uur 's ochtends op dezelfde dag!). Na wat bureaucratische rompslomp en wachten voor niks hebben we onze pick-up opgeduikeld en zijn we naar ons appartement in Palermo gereden waar we via via terecht waren gekomen. Dit was een warm onthaal, we waren namelijk de eerste gasten in een strak gerenoveerd 2 kamer app met vers fruit op de tafel, een gevulde koelkast en een dakterras voor onszelf, oja en ontbijt in een schattig klein tentje om de hoek in Palermo hollywood. De eerste dag maar zo lang mogelijk wakker gebleven en een stevige wandeling gemaakt door Palermo soho (kruising tussen Greenwich village in NY en de negen straatjes in het groot), fantastisch. De volgende dag onze wandeling voortgezet door een van de vele stadsparken, het Evita perron museum, haar graf bezocht uiteraard, casa rosada zonder oude vrouwtjes op plaza de Mayo en de dag afgesloten in Puerto Madeira (een soort nieuw Java eiland met dure hotels, bijv Feana Hotel ontworpen door Philip Starck). Toen was het inmiddels 18 febr en moest lies eraan geloven, jaja eindelijk 23 jaar. Frank had voor 2 nachten een kamer in Hotel Moreno geboekt om even de hostels te ontvluchten en gereserveerd bij de beste Japanner uit de stad (thx voor de tip Lau). Na een heerlijk ontbijt kreeg de dag al snel een vervelende wending, frank werd namelijk gerold in de metro door 2 mannen en een vrouw. Achteraf is het altijd mooi wonen met alle manieren waarop je het had kunnen voorkomen, maar dit soort dingen gebeuren dus. Beetje jammer. Direct alles geregeld met DE bank en proberen aangifte te doen voor een verzekeringspapiertje (na 23 verschillende plekken te hebben bezocht is dat uiteindelijk gelukt na 2 dagen, ik moest alleen mijn verhaal een beetje aanpassen. No problemo, ook al hadden ze ervan gemaakt dat de portemonnee was gejat tijdens het jaarlijkse dwergslingeren, dan had ik het nog goed gevonden). Toen we onderweg naar het Hotel ook nog een beroving op klaarlichte dag zagen in de auto voor ons, viel pas het kwartje, we zijn in Zuid-Amerika. Vol met adrenaline toch heerlijk gaan eten bij de Japanner en 's avonds ouderwets dronken geworden van de John Tinics (-:!! Samen met Anna (moeder van Lucas die daar ook was) zijn we San Telmo in geweest en 's avonds naar een tango show bij Tortini's ipv de geplande Boca juniors wedstrijd (na 3 wachten op onze transfer toch maar wat anders gaan doen). Een van de hoogtepunten was de voetbalwedstrijd van River Plate tegen Hurricane (2-0) waar we zijn geweest op een zondag avond. Spectaculair om de fanatieke aanhang te horen die 90 minuten lang zingen, springen, klappen en trommelen. Bij elk doelpunt zaten we met kippenvel naar de exploderende mensenmassa te kijken! We zaten in een goed vak dus hebben er eerlijk van kunnen genieten. Na een super week in BA was het tijd voor het natuurschoon van Iguazu. Iguazu: cancellado! Het plan was om 's avonds naar Iguazu te vliegen en dan na 2 dagen weer 's avonds terug, ware het niet dat onze heen- & terugvlucht werd gecancelled door te kort aan personeel bleek later (piloten van Aerolinas waren aan het staken). Heenvlucht; 4 uur wachten, vlucht snel omboeken, met. 2 Canadezen en een Italiaan naar een hotel toe en gegeten om 12 uur 's nachts om vervolgens om 5 uur am weer klaar te staan voor de vlucht van 7.10 uur. Niet onbelangrijk detail, alle vluchten waren gecancelled en iedereen moest een dag later vliegen, lees totale chaos op het vliegveld. Maar onze Italiaanse vriend werkte op het vliegveld van Bologna en had de afgelopen 4 dagen al 2 gecancelde vluchten achter de rug, dus was heel scherp. Oftewel voordringen maar, scheldende mensen, maar wel net aan onze vlucht gehaald. Terugvlucht, deel 2: op tijd terug naar het kleine vliegveld Iguazu en daar kwamen we in een grimmig sfeertje aan, frank vertrouwde het niet en kwam er na 5 min snuffelen al achter dat er geen vlucht meer ging vertrekken die dag en dat alle vluchten de dag erna vol zaten....dus. Dan stop je gewoon iedereen in een hotel, haal je ze 's nachts om 4 uur op en rij je ze in 5 uur naar Possada, net zo makkelijk. Klapper op de vuurpijl, toen we eindelijk weer voet aan de grond zetten in BA, steeg onze aansluitende vlucht naar Bariloche net op. Maakt niet uit joh, boeken we toch gewoon ff om (-:! je zou het bijna vergeten maar zowel de Braziliaanse als de Argentijnse kant van Iguazu waren fenomenaal, met name doordat het water heel hoog stond! Meer dan waard dus, maar met de bus is wat betrouwbaarder. Bariloche & 7 lake district Onze volgende bestemming was Bariloche waar we na met missen van de vlucht, na 2 uur al heen konden vliegen. Alsof je in een Zwitsers/Oostenrijks dorpje terechtkomt in de zomer. houten chaletjes, apfelstrudel, Skiliften, winterssportartikelen en warme chocolade melk. Echt weer heel anders en heel erg mooi. De strakke blauwe lucht, het azuur blauwe water, de dennenbomen, de berghutjes en het zonnetje leverden hele mooie plaatjes op. Bariloche zelf is niet heel bijzonder, de mountainbike tocht langs en door de bossen en de meren was dat zeker wel. Nog wat plaatjes geschoten vanaf de hoogste berg daar Cerro Otto en toen met onze gehuurde auto naar Villa la Angustura. In onze gare auto hebben we de mooiste roadtrip van 2 dagen tot nu toe gehad. Over de 7 lake    lake district route, langs de Chileense grens en onverharde wegen met kleine plaatsjes (villa traful), mooie panorama's, een boottocht op lake Nahuel Huapi en een super boswandeling (12km) over de peninsila in het national park los Arrayanes. Wat een rust en wat een mooi uitzicht vanaf  het balkon van onze hotelkamer. Wat is Argentinië MOOI!!!

Pieter van Mierlo

Lisa en Frank, leuk te lezen!
Heerlijke reis met zo hier en daar (eeen beetje teveel lijkt mij) ongemak. Leve de airlines in Argentina; mochten wij dec jl. ook van genieten. Waren WA en Maxima thuis in Villa la Angustura?; bistro Tinto in het centrum is van haar broer.....
Mooi hoe jullie met volle teugen genieten en leuk te lezen hoe jullie contrasten weten in te bouwen.
Het ga jullie goed!! Hgr Pieter

Felicie

Frank en Lisa,

Elke keer als we jullie verslagen lezen dan zijn we super jaloers. Wat zien jullie veel mooie en indrukwekkende plekken op de wereld en wat maken jullie allemaal leuke dingen mee (behalve gerold worden, hopelijk heeft De Bank goed geholpen). Hier hier aan de Gustav mochten we ook reizen, van de A toren tijdelijk naar D en nu weer terug op A waar we officieel nu flexen. We missen je Frank, geen dubbele expresso's halen, jouw in en uitvliegen en je stortvloed aan ideeen. MMR staat nog steeds op de agenda, we zetten je werk voort. Alle roddels kunnen natuurlijk niet op deze site dus dat bewaren we tot na je terugkomst.
Geniet nog heel erg van elkaar en deze prachtige reis en we hopen voor jullie (niet voor ons!) dat het nog héééél lang duurt.
Groet, Fee, Anne-Marie, Auke, John, Nanda en Michael.

Laura & Felix

He wereldreizigers, geweldig om jullie fantastische avonturen weer te lezen. En wat een feest der herkenning....Argentinie is inderdaad fenomenaal! Dat jullie gerond zijn, moet je dan ook maar snel vergeten.

Met ons drietjes gaat het prima. Het is hard werken met zo'n kleintje, maar de mooie momenten met haar vergoeden alles! Twee weken geleden ook nog eens oom & tante geworden van een heerlijk nichtje Sarah. Het feest kan dus niet op! Kleintjes houden zich allebeid prima en de beide mama's herstellen ook goed. Dus dan hebben de papa's ook niks te klagen he?! Stuur ons nog even jullie mailadres, sturen we wat leuke foto's op.

Blijf genieten van jullie prachtige trip en vooral van elkaar! We houden contact.

Liefs

Laura & Felix