Lisa-en-Frank.reismee.nl

Sydney to Byron Bay incl flooding update!

Lieve allemaal!

Daar zijn we weer vanuit het zonnige en bruisende Byron bay!

Even voor de goede orde. Sydney Baby is een uitdrukking en heeft niets te maken met met Baby's (-: Daarnaast zijn we nog niet weggespoeld in ons campertje. En natuurlijk super dank voor de enthousiaste/meelevende reacties.

Op 4 januari hebben we onze camper in Sydney opgehaald. Een Toyota Hiace uit 2005 met een koelkastje, fornuisje, magnetron en wasbak. We zijn onze tocht langs de oostkust begonnen! Na een korte periode van inkomen in het kamperende leventje (kleine leefoppervlak, koken, afwassen en met toiletrol onder de arm 's nachts naar de wc...) zijn we inmiddels helemaal gewend en vinden we het fantastisch! Elke dag is het weer een belevenis waar we belanden en dat kan variëren van een luxe camping met zwembad en hete douches tot een grasveld met wc (lees gat in de grond) en geen stromend water in the middle of nowhere. We zijn gestart in de Blue Mountains waar we een mooie wandeling hebben gemaakt door het tropische regenwoud en hebben genoten van de mooie scenery. Vervolgens zijn we richting Hunter Valley gereden, het wijngebied van Australië en daar natuurlijk wat heerlijke wijn ingeslagen (Lindemans, trouwens ook te koop bij de Appie...). Na Hunter Valley richting Newcastle gekoerst waar we eindelijk weer zon zagen sinds we Sydney achter ons hebben gelaten. NewCastle staat bekend als de roestige kusstad en dat klopt ook wel, veel industrie, maar ook een mooie beach en we hebben hier heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. Vervolgens zijn we naar Coffs Harbour gereden en daar kregen we voor het eerst echt te maken met de REGEN! Hiervoor hadden we wel wat druilerige dagen gehad zoals we die ook in NL kennen, maar hier ging het echt los. Eigenlijk een hele middag, avond en nacht regen gehad en de dag daarna hadden we onze zinnen gezet op Byron Bay, het surf mekka van de Oost-Kust. Gelukkig zijn we die dag (dat is nu 5 dagen geleden) vroeg vertrokken en kwamen we onderweg de eerste overstroomde wegen tegen (zie foto's) en hoorden vooral op de lokale radio dat het goed mis was in de vallei waar we toen in reden. Ze hadden het over een stijging van de rivier van 2/3 meter waar we toen naast reden, daar paste echt nog maar 1 meter bij )-:! 'S Avonds hoorden we dat helemaal uit de hand was gelopen in Brisbane (150 km boven Byron Bay) van een Zwitserse buurman die naast ons stond op de camping en in Brisbane woonde doordat e de rivier die door Brisbane loopt iets te diep hadden ingeschat en daardoor hadden voorspeld dat de overstroming een dag later zou komen. Niet dus! De route die wij die dag richting Byron Bay hebben afgelegd was aan het einde van de dag afgesloten om 5000 koeien te verhuizen en daarna stond alles onder water. Heel bizar om mee te maken, maar ze houden het hier goed in de gaten! Voor ons betekent dit dat we niet alles kunnen doen wat we willen, maar dat we afhankelijk zijn van de toegankelijkheid van de wegen. We hebben tot 28 jan om in Cairns te komen en dat is meer dan genoeg. Het water is nu al aan het zakken en we zijn van plan om zondag weer verder te rijden naar het Noorden. Richting het mooie Fraser Island langs de kust. Ons voordeel is dat wij alleen langs de kust rijden en dat de meeste overstromingsgebieden bij rivieren zijn land inwaarts. Ondertussen is het overstroomde gebied al wel net zo groot als Frankrijk en Duitsland bij elkaar en dat is wel moeilijk voor te stellen voor ons Europeanen. Anyway.....We zitten nu al weer 4 dagen heeeerlijk in Byron Bay, met af en toe een bui en toch ook veel zon en strand. Prima dus! En we zijn heerlijk van het strandleven aan het genieten, beetje lezen, lekker uitslapen, strandwandelingen maken, hardlopen langs het strand, Spaans leren voor in Zuid-Amerika, kortom wat wil je nog meer, heerlijk zo'n leventje.

Heel veel liefs

Lisa & Frank

ML

Hoi,
dat klinkt, uiteraard afgezien vd overstromingen
super. Ik zou heel graag even n paar dagen meereizen
heerlijk om lekker van elkaar, t land en de ontspanning
te kunnen genieten. Sla t maar goed op op de fotoplaat,
maar ook op je eigen harde schijf.
Fijn om op deze manier n beetje met jullie
mee te kunnen reizen.... Ik blijf jullie volgen!
Ik ben benieuwd hoe ver jullie naar t noorden gaan?
Of is dat cairns? Liefs, ml

Joyce

Hé lieve mensen,

Heb veel aan jullie gedacht de laatste tijd met al die beelden op het nieuws. Ben blij te horen dat het goed gaat. Wat klinkt dat heerlijk: strandwandelingen maken en lezen, fantastisch. Ik ben nu bezig met het voorbereiden op de mondelingen in vijf havo: 50 leerlingen die allemaal 8 boeken hebben gelezen en dan moet ik dus vragen verzinnen over boeken van Renate Dorrestein enzo....joehoe. Dan hebben jullie het beter bekeken hè?! Geniet ervan!

Veel liefs Joyce

Carine

Hai L&F,

Wat een heerlijke verhalen, ben echt superjaloers op jullie!! Geniet ervan daar.

x Carine

p.s. Leuk dat jullie de wijn van AH nog even promoten....:-)

Anke en Jan

Hey Frank en Lisa,

Wat super om elke keer weer een stukje van jullie mooie reis mee te mogen maken. Kan me voorstellen dat jullie met volle teugen genieten. Hier heeft het zo'n beetje 2 dagen achter elkaar geregend. Als ik Frank dan voor jullie campertje zie zitten ....... dan zouden wij al tevreden zijn met de lente !!!
We kijken al weer uit naar het volgende verhaal en/of foto's.
Blijven genieten daar !!

Lieve groetjes,

Jan en Anke x

Elma en Marnix

Lieve Mensen,

Goed om te horen dat jullie je nog steeds vermaken. En wat een vette campert! Geniet en keep us posted!

Groeten uit Nijmegen

p.s.: het water staat hier ook hoog! de eenden zwemmen op de waalkade!

Menno

G'day mates! Dank voor de mooie verhalen en schitterende foto's. Inmiddels droge voeten of moet de kempert voor een kano worden ingeruild? Ben benieuwd naar de volgende etappe. ENJOY! Lfs. Menno

Bas&Mir

Frank & Lisa,

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en nog fijner dat de last van de overstromingen beperkt is!!

uiteraard blijven wij jullie gewoon volgen hier, op naar het volgende verhaal en vooral de FOTO's! ;-D

Have Fun!

-XXX-

Sandra

Hoi Frank en Lisa,

A Wat een fantastische foto's laten jullie voor het thuisfront achter. TOP
B Erg leuk om te lezen dat jullie zo vreselijk genieten van alles, maar ook van elkaar!
Oma van de Brink was heel trost op de 3 kaarten die ze inmiddels heeft ontvangen en heeft ook kennis gemaakt met Xander. Erg leuk nou ik zit alweer te wachten op de volgende kiekjes!
Veel liefs Remco, Sandra en Xander

jan.

hoi frank en lisa.

alles goed met jullie.
oma vond het geweldig dat je belde.
je had ook een leuke kaart gestuurd met foto,s.
ik zie wel weer wat foto,s tegemoed.

groeten jan.

mam Bennekom

hoi reizigers, ik kreeg vandaag een tip door van een collega. 100 km boven Melbourne ligt het mooie park PHILLIP ISLAND. Daar komen tegen zonsondergang honderden jonge pinquins voorbij"schuifelen", schijnt de moeite waard te zijn. Het is maar een tip. Verder veel reis plezier en nogmaals super bedankt voor de foto. Liefs en xxxxx

Laura & Felix

He wereldreizigers,

Goed om te lezen dat jullie het zo fijn hebben samen. Jullie avonturen en foto's zijn om jaloers van te worden. Echt heel gaaf! Kijken al weer uit naar het volgende verhaal...
Met ons alles prima hier! Nog effies en onze gezinsuitbreiding is zover. Spannend! We houden jullie uiteraard op de hoogte.
Have fun!

Liefs Laura & Felix

pap uit Utrecht

Normaal kan ik toch wel goed uit mijn woorden komen,
maar hier ben ik een beetje stil van.....
Geniet met volle teugen kinders, wat een fantastische reis!!!!