Lisa-en-Frank.reismee.nl

Byron to Darwin

Lieve allemaal,

We hebben het dit keer even in een andere volgorde gedaan, eerst de foto's en daarna even de update. Na de blokkades van de overstromingen zijn we weer vol goede moet uit Byron Bay vetrokken op 16 januari. Het was daar overigens prima vertoeven met zon, strand, leuke restaurantjes en barretjes.

We zijn door Brisbane & Rockhamptongereden en hebben daar kunnen zien hoe hoog het water heeft gestaan, echt niet normaal en moeilijk voor te stellen met ons goed georganiseerde dijken systeem. Onderweg naar Fraser Island zijn we nog even in het hippe Noosa gestopt, erg cool om al die surfers daar op 1 meter van de rotsen te zien losgaan. We zijn vanuit Rainbow beach naar Fraser Island gegaan voor een dagtripje. Het was daar echt uitgestorven en heel rustig, we zaten dan ook met 8 mensen in een super grote bus, prima dus. We hadden geluk want volgens mij hadden we de eerste mooie dag in 2 weken te pakken, zon en zon (-: We hebben echt genoten van Fraser Island, met mooie lange strand, de freshwater Lagoon en natuurlijk het mooie Lake McKenzie en de Dingo's.

Wat betreft de Camper, prima ding, maar we hadden blijkbaar een lekkende radiator, waar we na 2000km in het Inskip National Park (lees middle of nowhere) achter kwamen nadat we net de verharde weg waren afgereden door het bos richting het strand met een achterwiel aangedreven camper met 3pk. Nu weten we dus ook waarom ze je laten tekenen dat je niet van de verharde weg af mag...haha. Anyway, we hadden dus een oververhitte motor en hij ging geen kant meer op. Gelukkig hadden we veel water bij ons, hebben we de camper laten staan op de plek waar hij was uitgeprutteld en zijn we 's ochtend met vers water weer verder gereden (hij ging weer als nieuw). We hebben wat mechanics en radiator specialisten geprobeerd, maar dit duurde te lang en geen vervangend vervoer, dus de rest van de 4400km hebben we gereden met regelmatig bijvullen en de rental company blijgemaakt toen we de camper hebben ingeleverd (-:

Vervolgens zijn we via Mackay (saai mijnwerkers stadje) naar Airlie Beach gereden om naar de WhitSunday eilanden te gaan. We hadden wat tour folders ergens vandaag getoverd en toen herkende Lisa een oud school vriendinnetje (Judith)van haar die daar een boot had en in Airlie Beach bleek te wonen. Dit werd dus een wederzien na lange tijd, super leuk! Ze bleken een zeilboot te hebben ' Silent Night' die ook 3 daagse tours verzorgde. Hier zijn we natuurlijk op gegaan en we hebben echt een super trip gehad. Mooi weer, zeilen met een max van 35 knopen, snorkelen en natuurlijk WhiteHeaven beach bezoeken. Dit was echt zo gaaf om te zien en om lekker op een bootje rond te dobberen (-: Na de boot trip zijn we naar het huis van Judith gegaan wat heel mooi midden in de jungle lag, daar zijn we heel erg verwend met lekker eten, warme douche en veel gezelligheid en oude koeien.

Na afscheid te hebben genomen zijn we verder gereden naar Mission Beach en hebben daar een super mooie zonsopgang gezien. Daarnavia de Atherton Tablelandsnaar onze meest noordelijke bestemming gegaan, Cape Tribulation (boven Cairns), en daar hebben we de echte jungle gezien in het Dainetree National Park. Echt een gave ochtend wandeling gemaakt door de jungle (was een prive trip omdat we de enige twee waren die hadden geboekt, ook hier was het heerlijk rustig) en vlak voordat we met de Ferry terug gingen richting Cairns hebben we ook 2 Cassoways in het wild gezien (een mannetje en een vrouwtje bij elkaar), echt bizarre beesten.

Het laatste wat we hebben gedaan was Snorkelen en Duiken op de Great Barrier Reef vanuit Port Douglas (een leuk klein plaatsje boven Cairns). We hebben hier een mooie dagtrip gedaan naar het Rif. Lies heeft het bij snorkelen gehouden en Frank heeft tot 2x toe tot 12 meter gedoken. Het lijkt echt net of je terecht bent gekomen in de Finding Nemo film, met clowns vissen, super grote zee baarsen, rif haaien, koraal uiteraard en nog veel meer.

Na al dit moois aan de oost-kust hebben we de camper ingeleverd en zijn we op 28 januari naar Darwin gevlogen. Hier hebben we een 3 daagse Kakadu/Litchfield safari gedaan samen met nog 8 anderen (2 hele rare Hongaren die een soort driehoeks verhouding hadden met een braziliaanse, een stille muurbloem uit Zwitserland en twee leuke mensen uit Whales). Deze tour vonden we persoonlijk wat minder, het is hier namelijk Wet season en ondanks dat we hier nauwelijks een druppel hebben gezien en alleen maar mooi weer hebben, staat dan ongeveer alles onder water. Geen krokodillen dus op de croc tour )-:, maar wel mooie natuur plaatjes. Het slapen was echt verschrikkelijk karig op een rubber mat met 40 graden en lekker veel vocht in de lucht...HMMMMMM. We hebben hier veel lol gehad samen!!

We vliegen vandaag naar Alice Springs voor ons volgende Ayers Rock en Kings Canyon avontuur!

We missen jullie echt allemaal, leuk om de reacties te lezen en we kijken er naar uit om iedereen weer te zien!

Heel veel liefs
xx

Tinke

Wow tof verhaal. Geniet vh weer en de warmte (ja ook vd 40 graden met vocht) want hier is het KOUD! Dag lieverds blijf zo genieten en tot gauw in Amsterdam :)
Xxxx

Marie louise

Heerlijk! Ik heb de plaatjes ff van mijn harde schijf afgehaald en reis zo met jullie mee.
Cape trib is n prachtig stukje. En ook ons verblijf in de Eco lodge in daintree met n nachtwandeling staat me nog helder voor de geest.
Klinkt goed die whitesundays! Wij hadden alleen maar regen en vloedgolf en dus alleen masr blubber onder water. Zo zie je maar... Je krijgt wat je verdient.
Geniet vd red center (ook mooi, maarvdubbel; al die rare toeristen die n heilige berg vd aboriginals beklimmen (of mag dat tegenwoordig niet meer?!).
Dank voor t zonnetje dat jullie naar t grijze s graveland brachten middels dit heerlijke verhaal en bijnehorende foto's).

Bert Zaal

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's. Kan me ook voorstellen dat jullie lekker 'los' zijn van Nederland. Blijf genieten. En oh ja, twee weken geleden nog de Vondelparkloop gedaan. Ook een prachtige omgeving om in te lopen.

Dorien

Jeeeeetje, wat ziet dat er allemaal HEERLIJK uit! Jullie kijken erg blij en gelukkig, dus volgens mij hebben jullie het wel fijn samen ;-)
Lekker blijven genieten en je vooral goed realiseren wat een lucky bastards jullie zijn!
x Do

Jan

Sounds good! Wij vliegen over een paar maanden naar Sydney en doen dan de andere kant naar Melbourne!

Ciao,
J

Pieter v Mierlo

Goed van jullie te lezen.........
Mooie ervaringen en goed te merken dat er ruimte voor het onverwachte is. Plannen komt wel weer in NL, nu leven en genieten. Je naam valt nog vaak Frank; we missen je maar met A-M vorige week als team leuk kennis gemaakt. Jullie lekker reizen, ik ga aan 'n wintersportje denken; ook leuk.
hgr p

Bas & Miran

Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Poeh heeeeee wat een leuke dingen allemaal....
Lekker weer zo te zien,de zon is hier ver te zoeken, brrrrrr!!
Wat onwijs leuk dat je een bekende tegenkwam, heel toevallig!!!
Nou zo te zien genieten jullie volop!!! Geniet nog lekker verder, have fun!!!

Liefs van ons!!!!

Sjoerdtje

Wat ziet het er fantastisch uit!!
Wil jullie ook even veel plezier wensen en laten weten dat ik mee zit te koekeloeren!!

Nienke vB

Guys!
Wat een fantastische foto's en verhalen.... Kan het niet meer aan nu! KAPPEN! Vooral die 'wish you were here?' kan echt niet ;-)
Enjoy!!!!
Lfs, Nien

ellen portasse

hallo frank en lisa,

laat ik nou ook in 1977 Alice Springs, Ayers Rock en The Olga's hebben bezocht. Toen mocht je nog Ayers Rock beklimmen, maar ik heb hoogtevrees en dat durfde ik niet. Ik heb erom heen gelopen en Aboriginal paintings op Ayers Rock gezien, indrukwekkend. heel veel plezier in the outback.
Groetjes, ellen