Lisa-en-Frank.reismee.nl

Sydney Baby!!!!!

Allereerst natuurlijk super dank voor al jullie leuke en lieve reacties, doet altijd goed als je zover weg bent! En de beste wensenvoor 2011 en een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen!!!!

Sydney: Wat een super gave stad om samen te ontdekken!!!!

Na ons Tasmanie avontuur zijn we goed aangekomen in Sydney (voor de tweede keer op het vliegveld maar nu echt de stad in). De temperatuur is hier wel een graad of 10 warmer dan op Tasmanie dus de slippertjes (of zeg maar gerust slippers voor Frank) konden eindelijkaan! Na een mooie trip van Sydney Airport, naar Circular Quay, op de Ferry naar Manly en daar bus naar Curl Curl, hebben we onze plaats van bestemming bereikt: Onze ' Caddy Shack' op 4th Austin Avenue, vlak bij het strand (-; . Na een warm onthaal door Nicolee & James (die we via via via via kennen, Super Thanks A-M voor de lead), hebben we alles lekker in onzeZomer Chalet(zie foto) kunnen uitstallen en hebben we een prima rondleiding en rondje tips gehad van onze nieuwe Curl Curl vrienden.

We hebben echt super genoten van Sydney en dit is echt een stad waar we prima zouden kunnen wonen. Genoeg grote companies in de CBD (City Business District, alleen geen ABN AMRO gezien, de rest wel), mooie rustige wijken aan of vlakbij het strand (Curl Curl, Manly, Bondi, Paddington en Darlinghurst), vriendelijke mensen, alles super goed georganiseerd en last but not leastgoed strand weer. Wat een top stad!!!

Wat we heel bijzonder vonden was het oud&nieuw spectakel wat zich hier afspeelt. Een paar dagen voor NYE voel je dat het drukker wordt in de stad en dat alles super strak wordt voorbereid. Op oud jaarsdag hebben we rond 15 uur de rij voor Mrs Macquaries Park getrotseerd en waren we om 16.30 uur binnen om vervolgens twee keer het vuurwerk te kunnen zien, om 9pm en 12 uur natuurlijk. Samen met nog 20.000 anderen stonden we redelijk vooraan, te duwen, te wachten en te genieten van het super mooie vuurwerk vanaf de Harbourbridge!!! Wat Gaaf!

We gaan morgen onze Camper ophalen in Sydney dan gaan we verder reizen via de Oost-kust naar Cairns in 3,5 week. Uiteraard om de overstromingen heen, die echt wel heel heftig zijn, maar het ergste lijkt gelukkig achter de rug. Samen met het Cricket verlies tegen Engeland beginnen de Aussies niet echt goed aan 2011.

Wij zijn enorm van en met elkaar aan het genieten en hopen jullie snel weer op onze site te treffen.

Frank & Lisa

Everything that begins well ends well!

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook echt wat te melden, wat ons betreft dan (-: Allereerst dank voor alle berichtjes die jullie hebben achtergelaten!!!

Na een lekkere vertraging van zo'n 2,5 uur op Schiphol (technisch mankement en na 2 uur toch niet), zijn we met een toch wat gespannen buikgevoel de lucht in gegaan. Maar alles ging soepel, het eten wat zoals gewoonlijk niet echt al te best, de films waren prima en we hebben lekker kunnen slapen samen. We zijn 's ochtend vroeg aangekomen in Hong Kong, waar we snel van het vliegveld met de bus naar Hong Kong Island zijn gegaan. Toch wel heel impressive om te zien hoe ze 7 miljoen mensen op zo'n klein stuk land laten samenleven.

JJ Hotel (jaja Jay, moet familie zijn) was prima en lekker centraal in Causeway Bay.We hebben de eerste nacht een goede 17 uur geslapen (hoezo druk geweest???). Het voordeel van Hong Kong is dat ze hier niet echt aan dag en nacht doen, het gaat bijna allemaal door 24/7. Wat een super gave stad en het klopt inderdaad wat ze zeggen, je moet er echt even een dag aan wennen om te begrijpen hoe het allemaal kan, al die mensen bij elkaar op 1 hoop, met woontorens waar ongeveer 40 duizend mensen in wonen, ongeveer 1000 malls (die ze bij iedere attractie bouwen), veel te veel restaurants etc etc. Maar na een dag weet je niet meer beter en ga je echt de mooie dingen zien. De 6 dagen die we er hebben gehad, hebben we optimaal benut. We hebben de meeste Highlights wel gezien, het grote budda beeld, de Man Mo temple in het oude centrum (vlak bij SOHO), de tempels enhet Nunnery klooster in New Kowloon aan de overkant van Hong Kong Island, de markten in Aberdeen en Stanley, De Happy Valley Horse Races (echt super populair hier), de oude tram naar ' The Peak' voor een mooie city view en skyline overdag en 's avond, een high tea in de Peninsula Hotel, de Ladiesmarket met echt teveel namaak troep die je ooit bij elkaar hebt gezienen natuurlijk de Symphony of Lights waar je vanaf Kowloon naar de lichtshow vanaf de grootste gebouwen die de Skyline van Hong Kong Island vormen. Waar we echt van hebben genoten was een CANON tentoonstelling die we hebben bezocht in het oude Politie Bureau op Hollywood Road. Een super groot oud politiegebouw vol met foto's van het oude Hong Kong vanaf de Britse bezetting. Super indrukwekkend en mooi om te zien hoe ze dit oude mega grote gebouw hebben weten te behouden tussen alles wat er omheen nieuw is gebouwd.

We hebben in Hong Kong een aardige wandel training gehad, ondanks het feit dat ze hier gewoon roltrappen aanleggen om de berg op te gaan, door woonwijken en winkels heen, maakt ze allemaal niets uit. De markten weerspiegelen goed hoe druk het is in Hong Kong en daar kun je echt werkelijk alles kopen, van haaivinnen, tot slangen- en zwaluwnestensoep en zelfs ivoor. We hebben super lekker gegeten en we zijn maar 1 keer ergens niet gaan zitten omdat ze a) geen engels spraken, b) alleen Chinese Menukaarten hadden en c) ons gewoon negeerden, zal wel door ons touristen outfit zijn gekomen en het feit dat we gemiddeld 2 x zo groot zijn als de gemiddelde chinees(-:

16 december zijn we met 10 graden vetrokken uit Hong Kong (voor ons NL'ers niet bijzonder maar voor hier echt very unusual for the time of the year, maar die uitspraak kennen we inmiddels wel). Eerst zijn we naar Sydney gevlogen en vanuit daar doorgevlogen naar Hobart, de hoofdstad van Tasmanie. In Hobart hebben we in een prima hotel geslapen en konden we een beetje wennen aan de prijzen hier (MEGA DUUR) en de volgende dag zijn we opgehaald voor een 6-daagse rondreis over het eiland. Lekker hoor om 5.30 opstaan als je op vakantie bent.

We hebben echt een super mooie trip gehad langs de West- en de Oostkust van Tasmanie en ondanks dat er overal regen was voorspeld hebben we elke keer als we buiten iets gedaan hebben, kunnen genieten van de tasmaanse zon. We hebben echt vanalles gezien van tropisch regenwoud, tot mooie watervallen en het hoogte punt was de 5 uur durende bergwandeling in Mount Cradle Park om het Dove lake heen. Ondanks dat je hier ook een 7-daagse hike kunt doen, was voor ons de 5 uur meer dan voldoende, het was namelijk redelijk stijl de berg op en af, maar wel echt super!!!! Wat we van te voren nog niet echt goed hadden ingeschat was het feit dat we op een 'Participation Tour' waren, dus lekker veel zelf doen (-: (hier dacht overigens niet iedereen hetzelfde over, haha). Het was een mooi gezelschap met mensen uit China, Duitsland, Belgie, Ierland, Engeland en Pakistan.1 ding waar we niet aan hebben kunnen wennen waren de persoonlijke hygiene normen en waarden die de chineze er op na houden, snurken als kerels van 140 kg, tuffen, smakken, slurpen, scheten laten in de bus onder de douche, in het bos, waar dan ook echt top (-:

Waar we echt van hebben genoten is de indrukwekkende en zeldzame fauna. Behalve de tasmaanse tijger (die uitgestorven is sinds 1940) hebben we bijna buidel- en andere dieren gezien, Padimelons (soort kleine Skippy), Walibi's, Echidna's (soort egel), Wombats, tasmaanse duivels, helaas geen vogelbek dier en veel verschillende zelfdzame vogels. We kregen hier echt weer een beetje het Zuid-Afrika wildlife gevoel! Voor de MooseHunters die meelezen, Wombats zijn echt mega relaxete beesten, hier moeten we echt meer mee doen, ben nu al fan!!!

We zitten nu in Sydney, hebben net de kerstdagen achter de rug. Iedereen nog een hele fijne kerst (beetje mosterd na de maaltijd, maar toch)!!!! Het voelt echt raar om kerst te vieren zonder jullie, met 40 graden verschil, kerstmutsen op het strand met zonnende en surfende mensen. Het is echt super hier en we slapen op een super plek in Curl Curl (net iets boven Manly Beach). Dat was het even voor nu, de volgende keer meer over het vaste land van Australie!

We missen jullie natuurlijk allemaal enorm, maar we zijn er super van aan het genieten samen! Op naar een super Nieuwjaarsfeest in Sydney (-:

Liefs Frank & Lisa

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom oponze reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waarweonsbevindenen waarwezijngeweest! Meer informatie over onszelf en de reis diewe gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Wezien je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je metonsmeereist!